 |
Tuning-Forum Forum o motoryzacji, oraz nowości ze świata motoryzacji
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom
1st Admin here
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: DW Wrocław
|
Wysłany: Sob 10:37, 05 Lis 2005 Temat postu: Alfa Romeo Brera |
|
|
Alfa Romeo Brera już od momentu pierwszej prezentacji budziła niekłamane emocje. Teraz Brera wchodzi na rynek, a raczej wjeżdża na drogi
Nadwozie zaprojektowane przez włoskiego mistrza Giorgetto Giugiaro przykuło wzrok i budziło zachwyt już w 2002 roku, wówczas jeszcze jako model koncepcyjny. Teraz marzenie o przepięknym coupe się ziściło.
Alfa Romeo, jak mało która marka, potrafi wywołać szybsze bicie serca. Jej modele od dawna już nie są nudnymi sedanami czy praktycznymi kompaktami. Producent zawsze potrafi w swoich autach zawrzeć sportowego ducha i włoski smak. Prawdziwe stylistyczne rozsmakowanie przychodzi jednak, gdy podziwiać można model Coupe
Brera to klasyczne 2+2-osobowe coupe. Przy zapewnieniu wygodnego podróżowania dwójce dorosłych i dwójce dzieci uda się jeszcze zabrać 300l bagażu. Jeśli zrezygnujemy z "familijnego" użycia auta, możemy nawet wybrać się na dłuższe wakacje z całym ekwipunkiem, bowiem po złożeniu siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 610l. Jednak nie dla bagażnika kupuje się Alfę, a tym bardziej Brerę.
Prawdziwi "alfiści" wybiorą raczej z własnej woli ograniczenie pojemności kufra, a to za sprawą opcyjnego zestawu car-audio firmy Bose (wtedy rezygnujemy z ok. 50 litrów przestrzeni bagażowej). Ale i sprzęt grający nie jest tu sprawą kluczową. Co więc jest? Odpowiedź jest prosta: Emocje
Na to mało sprecyzowane pojęcie można złożyć projekt nadwozia i wnętrza a także osiągi.
Brera spogląda na drogę trzema parami okrągłych świateł. Pomiędzy nimi trójkątny grill, który głęboko wrzyna się w masywnie ukształtowany zderzak. Do tego jeszcze nisko poprowadzona maska z wyraźnym przetłoczeniem w kształcie litery V i wydęte błotniki. Całość tworzy nieco złowrogi i agresywny charakter, jakby Alfa mówiła: "Spróbujcie się tylko ze mną. Ja jestem najlepsza."
Spłaszczony kształt nadwozia i masywny tylny słupek w połączeniu dużymi alufelgami daje wrażenie dynamiki. Ta bryła (choć słowo bryła z pewności tu nie pasuje) ze szczególną przyjemnością tnie powietrze na autostradzie, a w mieście każe innym użytkownikom dróg oglądać się za sobą.
Jak wiadomo koniec wieńczy dzieło, a więc i tył auta jest stylistycznym majstersztykiem. Ostro narysowana szyba, nad którą widnieje delikatna lotka kończąca linię dachu i tak samo ostre i płaskie lampy. Dodatkowo cztery chromowane końcówki układu wydechowego zatopione w nisko schodzącym zderzaku. Wszystko szerokie i mocne. Nic dziwnego, że Giugiaro wymuskał do ostatniego detalu tył tego cacka, bowiem to właśnie ta część nadwozia najczęściej będzie obserwowana przez innych kierowców. Tu dochodzimy do osiągów.
Dość powiedzieć, że nawet oszczędny Diesel w tym samochodzie będzie miał moc 200 koni mechanicznych – jednostka 2,4 JTD będzie jednak montowana później. Od początku za to mamy do wyboru dwa motory benzynowe. Pierwszy 2,2 litra ma 185 KM i pozwala na rozpędzenie do 100 km/h w 8,6 sekundy. Autostradą popędzimy maksymalnie 222 km/h. Drugi to topowa wersja Brery. 260 KM z widlastej "szóstki" o pojemności 3,2 pozwala na pełną satysfakcję z prowadzenia. Tym bardziej, że z tym silnikiem wszystkie cztery koła będą chciały uciec spod nadwozia. System Q4 z trzema mechanizmami różnicowymi w normalnych warunkach zapewnia przekazanie momentu obrotowego w stosunku 43/57 na przednią i tylną oś. Przy zablokowaniu środkowego mechanizmu różnicowego, co następuje np. w trakcie utraty przyczepności na śliskiej nawierzchni, napęd może być przekazywany w stosunku 72/28 lub 22/78 na przednie i tylne koła. Auto "katapultuje" do setki w niecałe 7 sekund a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h.
Aby te osiągi współgrały z komfortem jazdy oraz bezpieczeństwem, wykorzystano podobne rozwiązania w zawieszeniu, jak we wprowadzonym do sprzedaży w tym roku modelu Alfa Romeo 159. Z przodu pracują podwójne wahacze, zaś z tyłu użyto zawieszenie wielowahaczowe. O tym, czy zapewnią one lepsze trzymanie się drogi i więcej sportowych doznań przekonamy się najwcześniej w przyszłym roku. Wówczas to Brera pojawi się na naszym rynku.
Zdjęcia:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leopard
Junior Admin
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Nie 18:04, 06 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Oj tak,jest piękna,tyl zwlaszcza,lepszego nie mogli zrobic.JEst piekna.Tyl ma piekne swiatla,z przodu charakterystyczne dla AR 3 zarowki,4 wydechy tez sa super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mustangshelby
Początkujący

Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 21:57, 06 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Jak wejdzie na rynek, to będzie jeden z najładniejszych samochodów jeżdzących po drogach. Jest cudowny!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominik999
Początkujący

Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: Sob 17:36, 12 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
przód piekny, tył piękny, ale... wszystko psuje profil boczny pasuje raczej do jakigoś kompaktu... ideałem dla mnie byłby MIX - Brera z profilem bocznym GT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pavlik4p
Moderator
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: Nie 14:05, 13 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Dominik999 napisał: | przód piekny, tył piękny, ale... wszystko psuje profil boczny pasuje raczej do jakigoś kompaktu... ideałem dla mnie byłby MIX - Brera z profilem bocznym GT  |
jak dla mnie to nowa Alfa jest juz GT samym w sobie i napewno nie przypomina [przynajmniej w wersji 3D] zadnego z juz istniejacych monotonnych kompaktow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|