|
Tuning-Forum Forum o motoryzacji, oraz nowości ze świata motoryzacji
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom
1st Admin here
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: DW Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:03, 21 Paź 2005 Temat postu: VW Lupo 3L 4Motion |
|
|
VW Lupo 3L 4Motion (najszybszy ropniak w Europie)
Klasa diesel w wyścigach sss z roku na rok robi ogromne postępy. Tak naprawdę wyścigi w tej klasie rozpoczęły się na dobre w 2003r, kiedy to silniki 1,9 TDI uzyskiwały moce przekraczające 200 KM. Bardzo popularnym modelem przerabianym pod klasę diesel jest VW Lupo, oczywiście nie z seryjnym silnikiem jakim był 1,4 TDI, a z najmocniejszą jednostką 150 KM. Już sam w sobie silnik o tak dużej mocy w takim małym samochodzie może w zupełności wystarczyć, jednak specjaliści z Masters Tuning poszli po największej linii oporu co zaowocowało stworzeniem najszybszego ropniaka w Polsce i prawdopodobnie w Europie.
SILNIK:
- swap na 1.9 TDI (150KM) został rozwiercony do poj. 2094cc
- hybrydowa turbosprężarka własnej konstrukcji (wewnętrzne elementy pochodzą od Renault Laguny 2,2 Dci, a część tłocząca pochodzi z silnika 320 CDI z mercedesa). Taka turbosprężarka może tłoczyć powietrze pod ciśnieniem 2 barów
- ostre, sportowe wałki Grundler Motosport, model HP
- większe pompowtryskiwacze Boscha 90-tki
- program napisany i wgrany przez Marka Staszewskiego
- głowica została zmodyfikowana z której usunięto hydrauliczne regulatory luzów zaworowych, a ich miejsce zajęły płytkowe z firmy Paradowski
- mocniejsze sprężyny zaworowe
- seryjny intercooler z silnika TDI PD150
NAPĘD:
- napęd 4x4 z Golfa 4Motion
Podłoga za fotelami została wycięta i zastąpiona elementem pochodzącym z czteronapędowego Golfa. Podłogę trzeba było skrócić o 6 cm
- napęd na tył przekazywany jest za pomocą Haldex’a + komputer sterujący własnej konstrukcji
W kabinie znajduje się ekran na którym jest pokazany rozkład momentu obrotowego na obie osie, oraz przełączniki umożliwiające jego płynną zmianę. Standard to 50% na przód i 50% na tył, ale można „zdejmować” moc z tyłu, aż do całkowitego odłączenia tylnego napędu. Służy do tego również przycisk znajdujący się na kierownicy.
Na zawodach Lupo startuje z napędem 50 na 50 i tak jest do trzeciego biegu, wtedy kierowca odłącza tylny napęd
- trój spiekowe sprzęgło
ZAWIESZENIE:
- przednie, to kolumny McPherson z VW Golfa IV, wyczynowe, gazowe amortyzatory Bilstein i sprężyny skrócone o jeden zwój
- tył, to wielowahaczowe z Golfa, skrócone własnym patentem
Co ciekawe przez owe wahacze nie starczyło miejsca na wyprowadzenie wydechu, więc wykonany w El-Tecu wydech wystaje ładnie wkomponowany z boku auta
KOŁA:
- 15” obręcze Team Dynamics o szerokości 6 cali
Na zawody używane są opony bieżnikowane Markguma o rozmiarze 195/50 R15. Jednak ostatnio na tylnej osi można zauważyć koła o większej średnicy (profil 60) a to po to, aby zniwelować różnicę prędkości kół na osiach, która obecnie wynosi ok. 2%
HAMULCE:
- seryjne elementy z Golfa 4Motion
WNĘTRZE:
- fotele BiMarco Expert
- szelkowe pasy bezpieczeństwa OMP
- deska rozdzielcza z poliwęglanu (waga ok. 1 kg)
- wskaźniki z VW Passata B5
- wyczynowy zbiornik paliwa
- maksymalne odelżenie (brak tapicerki, wygłuszeń)
MOC:
Zależy od ustawienia komputera:
Od 190 do 220 KM
Moment: 400 Nm
0-40km/h 1,2
0-60km/h 2,1
0-80km/h 3,6
0-100km/h 5,4
0-120km/h 7,3
0-140km/h 10,2
0-160km/h 13,7
0-180km/h 18,6
0-400m: 11,693 !!!!!!!!!!!!!!!! w Toruniu
Elastyczność:
60-100km/h (IV/V) 2,8/4,7
80-120km/h (IV/V/VI) 3,6/4,2/4,8
Kierowca i konstruktor: Marek Staszewski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leopard
Junior Admin
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Pią 17:43, 28 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Kurze takie to male a taki ma silnik,leciutkie to jest to nie ma czemu dziwic czemu takie osiagi.5,4 do 100km/h,bardzo dobry wynik,waga robi swoje ale przeciez najwazniejszy jest silnik,turbosprezarka bardzo dobry wybor,proszę,wlasnej konstrukcji,czyli mozna zrobic cos samemu i tanieja tu najbardziel liczy sie kasa.Intercooler,4 moution,nie ma innego wyjscia,w takich autach zawsze musi byc naped na cztery kola,kolumny McPhersona to nic szczególnego,w wiekszosci dobrych aut sa zamontowane Dobra elastycznosc i czego chciec wiecej Auto marzenie,podoba mi się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|