|
Tuning-Forum Forum o motoryzacji, oraz nowości ze świata motoryzacji
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom
1st Admin here
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: DW Wrocław
|
Wysłany: Czw 21:51, 13 Paź 2005 Temat postu: Systemy podtlenku azotu NX |
|
|
"Podtlenek azotu jest niepalnym , bezwonnym gazem stosowanym w medycynie jako gaz znieczulający tzw.rozweselający .
W technice od lat wykorzystywane są jego właściwości . Podtlenek azotu w temp. 188C rozkłada się wydzielając tlen i azot . Dodatkowa ilość tlenu doprowadzona do komory spalania powoduje wzrost mocy i momentu obrotowego . Ilość dodatkowego tlenu zależy od ilości podanego gazu co wiąże się z innymi czynnikami : jak rodzaj dyszy podającej czy systemu .
Ogólnie systemy dzieli się na : suche i mokre . Systemy suche polegają na podawaniu samego gazu . Niestety przy zbyt dużej ilości podanego gazu zostaje zachwiany współczynnik tlenu do paliwa tzw.AFR co w pewnych warunkach może doprowadzić do wystąpienia spalania stukowego i awarii silnika . Systemy mokre to systemy , które poza gazem wyposażone są w dodatkowe wtryskiwacze paliwa , co zabezpiecza przed wystąpieniem awarii .
Firma Nitrous Express jako najbardziej zaawansowana technologicznie wytwarza tylko systemy mokre . Wyjątkiem jest malutki systemik INCOGNITO , który jednak daje nieduże przyrosty w granicach dobrego AFR . Paliwo dodatkowe ma na celu spalenie wydzielonego tlenu z podtlenku i osiągnięcie wyższych przyrostów . podnoszenie lub obniżanie mocy trwa kilkanaście sekund i polega wyłącznie na zmianie dysz podających na odpowiedniki o większej bądź mniejszej przepustowości .
Każdy system posiada kilka wariantów przyrostu mocy , związanych z dyszami .
Poza podziałem na systemy mokre i suche , wyróżniamy również systemy 1 punktowego wtrysku ( bez ingerencji w silnik ) , wielopunktowe tzw.Direct Port oraz bardziej rozbudowane wyczynowe systemy . Każdy system posiada odpowiednik gaźnikowy .
Systemy NX stosowane są zarówno w silnikach benzynowych jak i dieslach . Poza tym w ofercie posiadamy systemy dla motocykli , skuterów wodnych i śnieżnych !!
Systemy NX:
Hitman EFI – najbardziej znany na naszym rynku system . System mokry, 1-punktowy . Przyrosty 35-50-75KM , butla 2,25kg .
Hitman EVO – dodatkiem w porówaniu z Hitmanem EFI jest 4,5kg butla .
Sport Compact – system mokry , 1-punktowy , wyposażony w większą solenoidę gazową i zestaw dysz 35-50-75-100-125KM .
EFI Pirania Direct Port – System wielopunktowy , mokry . Dla klientów , którzy pragną dużego przyrostu mocy i posiadają wytrzymałe bądź wzmocnione silniki . Dla silników 4cylidrowych przyrosty 100-250KM , V6 do 350KM , V8 do 500KM .
NXL Direct Port – system wielopunktowy , mokry . Nowość firmy NX . Nie wymaga nawiercania ani żadnej ingerencji w silnik . Oparty na systemie podkładek pod wtryskiwacze seryjne . Montaż trwa ok. 1 godziny ! Osiągi identyczne jak w przypadku standardowego Direct Porta .
SX 2- „Rekin SX2” (Patent nr 5699776) jest pierwszy i jedynym na świecie dwu etapowym systemem na jednym wtryskiwaczu. Aktualnie najsilniejszy system podtlenku azotu na świecie do samochodów z wtryskiem paliwa. Przyrosty mocy od 200 do 1200 KM!
Incognito – jedyny suchy system firmy Nitrous Express . Wyposażony w butle 0,7kg . Przyrost do 50KM . System opracowany w celu spalenia całej benzyny dostarczanej seryjnie prze silnik .
N-Ter Cooler – System natrysku podtlenku azotu bądź opcjonalnie CO2 na Intercooler . Działanie polega na wykorzystaniu bardzo niskiej temperatury podtlenku azotu bądź CO2 w celu schłodzenia powietrza doprowadzanego do komory spalania . Temp.gazu sięga –100C . Przyrost do 52KM . Idealne rozwiązanie dla silników turbodoładowanych . Możliwość założenia w aucie z tradycyjnym systemem nitro .
Zasady użytkowania :
Przestrzeganie tych zasad gwarantuje , że będą Państwo się cieszyć mocą nitro bez żadnych ograniczeń i kłopotów :
1. Nigdy nie obciążaj zimnego silnika. Zasada ta powinna być przestrzegana w każdym silniku nie tylko doładowanym.
2. Po strzale podtlenku azotu silnik nie powinien być wyłączony natychmiastowo, aby pozwolić na schłodzenie wszystkich podzespołów
3. System nie powinien być aktywowany na niskich obrotach. Nawet systemy przystosowane do pracy na niskich obrotach nie powinny być aktywowane poniżej 2500 Obr/min
4. Doładowanie podtlenku azotu nie może być stosowane zamiast redukcji biegu.
5. Silnik używany z podtlenkiem azotu wkręca się na obroty dużo szybciej niż silnik nie doładowany. Należy obserwować obrotomierz, aby nie pozwalać na odcięcie przy wysokich obrotach.
6. Jednorazowy strzał podtlenku azotu zależy od danego silnika i mocy doładowania. Silnik o pojemności 5.0 O mocy 250KM z doładowaniem podtlenku azotu w wysokości 35 KM prawdopodobnie mógłby jeździć na podtlenku azotu bez przerwy. Natomiast w silniku 1.4 O mocy 75KM doładowanie podtlenku azotu w wysokości 50KM nie powinno przekroczyć 12-15 sekund.
7. Należy stosować paliwo o najwyższej liczbie oktanowej, które jest dostępne.
8. Zalecana jest wymiana oleju wraz z filtrem i filtrem powietrza dwa razy częściej niż zalecane producent.
9. Zalecany jest montaż świec irydowych o jeden stopień ciepłoty niższej niż na każde dodane 50 KM. Nie wolno stosować świec platynowych.
10. Montaż systemu podtlenku azotu powinien odbywać się tylko i wyłącznie w pełni sprawnym samochodzie. "
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Its_tinkle_time
Początkujący
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: Wto 2:16, 10 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Busty mature tied and teased by three biches
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|